_ اضافه کاری نکنید
 اضافه کاری به تندرستی‌تان آسیب می‌زند چون باعث ابتلا به افسردگی و اضطراب می‌شود.

_ اینقدر با خودتان حرف نزنید
تخمین زده شده که ما هر دقیقه تقریبا ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه با خودمان حرف می‌زنیم! و این خودش بهترین نشانه است که ثابت می‌کند مخرب‌ترین نیروی جهان برای ما، خودمان هستیم. 
 جملات مثبت را پیش خود تکرار کنید. با خودتان با اشتیاق حرف بزنید و بهترین دوست خودتان باشید.

_ اینقدر سعی نکنید همه چیز را کنترل کنید
 شاید قبولش سخت باشد. اما باید هر کس و هر چیزی را همانطوری که در همین لحظه هست بپذیرید

_دست از سرزنش دیگران بردارید
سرزنش و نکوهش دیگران، کمکی به شما نمی‌کند، در عوض سعی کنید این انرژی را برای پیدا کردن نقطه‌ی ضعف، برطرف کردن آن و یافتن یک راه حل مناسب بگذارید.
  
_ از آدم‌های بدبین و منفی‌باف دوری کنید
بدبینی درست مانند سرماخوردگی، واگیر دارد.

 _ترس از دست دادن را کنار بگذارید
ریچارد برانسون، کارآفرین مولتی میلیاردر انگلیسی می‌گوید: «فرصت‌ها مانند اتوبوس‌ها هستند؛ همیشه یکی دیگر در راه است!». پس با احساس ترس، خودتان را محدود و غمگین و گناهکار نکنید.

_ اینقدر سعی نکنید روی دیگران تاثیر بگذارید

_ باور کنید هیچکس به شما بدهکار نیست
زندگی با این نگرش، قدرتی شگفت‌ انگیز و باورنکردنی به شما می‌دهد که به راحتی می توانید توقع داشتن از دیگران و طلبکار بودن از آنها به خاطر شادی دل خودتان کنار بگذارید.

_ اینقدر سعی نکنید کامل باشید
اگر سعی کنید کامل باشید، نمی‌توانید روابط بلند مدت با دیگران برقرار کنید. شک و تردید داشتن به خود و یا به عبارتی مطمئن نبودن نسبت به توانایی‌های خود، احساس بی‌ارزش بودن را به فرد القا می‌کند. همین که خوب باشید کافیست

_ دست از زیاده خواهی بردارید
بعضی از افراد ظاهرا به هیچ اندازه‌ای قانع نیستند و رویکردشان نسبت به هر چیزی در زندگی، زیاده خواهیست. این جور افراد معمولا با حسادت ورزی دست و پنجه نرم می‌کنند و قدرت بخشش ندارند و از موفقیت دیگران، ناراحت می‌شوند، طبیعتا حسود بودن و فداکار نبودن برای شاد نبودن واقعا کافیست.