10 روش برای ایجاد انیمیشن های بهتر شخصیت

 کاراکتر به ترتیب روز در این آموزش است که شامل نحوه ایجاد یکی برای شخصیت های دوستانه مدل کننده سه بعدی است. منظور از مدل ساز سه بعدی ، منظورم از جزئیات کاملاً واضح و دقیق از لباس و لوازم جانبی کاراکتر و یک راهنمای بدن برای کمک به تنظیم مرزهای مدل است.

در این برگه ، کلوزآپ ها روی موارد شخصیت قرار می گیرند ، برخی از اصطلاحات برای به دست آوردن ایده کاملی از نحوه تثبیت صورت برای انیمیشن ، ارائه بافت ، نمای جلویی ، پشتی و جانبی ، گزینه های رنگی ، عملکردی و وایرهای مدلینگ 2D. اینها ملاحظاتی است که حاوی برخی از شگفت انگیزترین هنرهای سه بعدی است که ما دیده ایم.

شکل ها و رنگ های هاراجوکو الهام بخش اصلی برای طراحی شخصیت ما خواهد بود تا در هر بازی یا انیمیشن چشم نوازتر شود. ما با Procreate و Photoshop (برخی از بهترین نرم افزارها برای هنرمندان دیجیتال ) کار خواهیم کرد و یاد خواهیم گرفت که چگونه از برس های مناسب و ابزارهای ویرایش را در هر دو نرم افزار یاد بگیرید.

این آموزش بینش در ایجاد برگه های شخصیت را به شما می دهد که می توانید در کارهای خود از آنها استفاده کنید.

01. با استفاده از اشکال شروع کنید

اشکال یک روش عالی برای برقراری ارتباط شخصیت است (اعتبار تصویر: دالیا خودرو)

شکل ها بخشی جدایی ناپذیر برای ترسیم هر یک از طرح های شخصیت شما هستند و می توانند به شما در تنظیم شخصیت و نگرش کمک کنند. شکل های بزرگ می توانند حس یک حضور مهربان یا محکم و قوی را نشان دهند ، در حالی که اشکال کوچک و نازک ممکن است سرعت ، انعطاف پذیری یا عدم اطمینان ترسو را نشان دهند!

شکل ها و روانشناسی به هم پیوسته اند ، بنابراین برای این مفهوم یک مسابقه خیابانی زیرزمینی ، به دنبال شخصیتی قوی اما کند خواهیم رفت. انتخاب حلقه های بزرگ و تشکل های شانه گسترده به تصویر کشیدن یک شخصیت تاثیرگذار کمک می کند.

02. برای ایجاد یک فرم اصلی ، اشکال را به هم وصل کنید

اشکال متضاد یک شخصیت جالب ایجاد می کند (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

پس از تصمیم گیری در مورد اشکال ، ما به تنظیم شکل های کوچکتر متصل به بدنه اصلی حرکت می کنیم. در اینجا می توانیم ببینیم که بازوها چگونه به نظر می رسد. برای زیباتر شدن شخصیت خود ، سعی کنید با مخلوط کردن اندام و اندام ها کار کنید. در اینجا ما به دنبال یک بدن بزرگ ، اما پاهای بسیار نازک و دست های کوچک خواهیم رفت. این تضاد روحیه سرگرم کننده تری به شخصیت شما می بخشد.

03. ایجاد یک قاب تصویر بدنه 2D

ترسیم خطوط wireframe ، درک بهتری از شکل شخصیت به شما می دهد (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

یک مرحله مشترک نادیده گرفته شده ، نمایش بدن در برگه شخصیت ها با جزئیات و لباس نیست. ترسیم شکل بدنه اصلی ، پایه ای مناسب برای هر نوع مجسمه سه بعدی بعدی ، بدون ایجاد انحراف از فرم و طرح کلی ناشی از لایه بندی چند قطعه لباس یا لوازم جانبی ، فراهم می کند.

با استفاده از حلقه‌ها و طرح بدن به عنوان پایه ، شروع به ترسیم آناتومی شخصیت به صورت خام می‌کنیم. این امر به مدلسازان اجازه می دهد لباس را به عنوان لایه های جداگانه در بالای مجسمه اصلی اضافه کنند.

نکته دیگر ترسیم خطوط فریم سیم پیچ در اطراف مدل به شکل 2D است. این درک بهتری در مورد چگونگی افتادن لباس در بدن شخصیت خواهد داشت.

04. سپس جزئیات خط هنری را نهایی کنید

وقت آن است که نگاه و ظاهر شخصیت را کم رنگ کنید (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

پس از تنظیم شکل اولیه کاراکتر ، می توانید با جزئیات کاراکتر شروع کنید. همانطور که گفته شد ، لباس مجلسی هاراجوکو برای ایجاد لباس برای این شخصیت انتخاب شد. شخصیت به نام "مشعل" نامیده می شود ، بنابراین می توانیم آتش را به عنوان عنصر برجسته طراحی او انتخاب کنیم.

آتش گرفتن روی لباس او یک کار کلاسیک برای انجام این کار خواهد بود ، بنابراین برای همین ، ما در حال حاضر اضافه کردن کلاه ایمنی گازسوز تمام وقت به آتش هستیم. طراحی کلاه ایمنی بر روی کلاه ایمنی کابوتو سامورایی با لوله های بنزین به جای قطعه کلاسیک 'maedate' ساخته شده است.

05. شخصیت را از طریق لوازم جانبی آشکار کنید

جزئیات بافت برای یک مدل ساز سه بعدی مفید خواهد بود (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

مشعل مسابقه ای است که کثیف بازی می کند تا بتواند برنده شود. برای همین ، ما می خواهیم سلاح ضعیفی به او ارائه دهیم تا نشان دهد ورزش رو به وخامت داشته باشد. یک خفاش کلاسیک که به سبک او محکم است ، یک سلاح عالی خواهد بود. از آنجا که لوازم جانبی ژاپنی الهام بخش است ، ما به سراغ دسته سبک کاتنا می رویم. بافت ها نیز در این ورق ارائه می شوند تا تعدیل کننده سه بعدی بتواند نتیجه نهایی را تجسم کند.

06. طرح های خود را شخصی سازی کنید

به راحتی می توانید طرح های خود را پیچیده شخصی به شخصیت بدهید (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

هنگام طراحی کاراکتر یک لوازم جانبی کاراکتر ، یک مورد شناخته شده را انتخاب کنید و پیچ و تاب شخصی خود را به آن بدهید. در اینجا کلاه ایمنی کلاوتو کابوتو شامل چندین قسمت است که می توانیم متناسب با شخصیت خود تغییر دهیم. لوله های گازی که جایگزین "مادیات" کلاسیک می شوند ، یک ویژگی عالی برای بازتاب شخصیت آتشین او خواهد بود. طراحی هنوز هم باید کاربردی باشد ، بنابراین قرارگیری لوله های گازی باید معقول باشد.

07. جزئیات بافت را مشخص کنید

 

تصاویر کوچک بافت برای مدل سازهامفید است (اعتبار تصویر: دالیاخودور)

ارائه متولر با بافت های دلخواه خود همیشه یک نکته عالی است. مشعل یک پیراهن خز چاپی پلنگ را با یک پیراهن ساده و شورت های آتش خواهد پوشید. برای بدست آوردن ظاهر مطلوب ، ترجیحا رنگ آمیزی بافت ها در میادین در ورقه کامل است. برخی از طرح ها نیاز به بافت های سفارشی دارند ، بنابراین این وظیفه تیم توسعه خواهد بود تا بافت 2D را به یک تناسب برای مدل تغییر دهد.

08. زاویه های مختلف شخصیت را کاوش کنید

 

خطوط راهنما باعث می شود که مدل سازهاشخصیت شما را درک کنند (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

در مرحله بعد ما در نمای جانبی و پشت شخصیت کار خواهیم کرد. نکته ای برای ترسیم دیدگاه های مختلف ، ترسیم راهنماهای مستقر در اتصالات است. به عنوان مثال ، ما یک خط داریم که نشان می دهد سر تا چه اندازه بلند است ، یا آرنج در کجا قرار دارد ، یا حتی قد بدن.

پس از کشیدن خطوط بر روی شخصیت اصلی ، می توانید از راهنماها استفاده کنید تا او را در تمام زوایا مانند جلو ، سمت ، سه چهارم و عقب نقاشی کنید. باید مضامین موجود در T-Pose کلاسیک ، به استثنای بازوها ، ترسیم شود تا تشخیص آناتومی در مدل سازها آسانتر شود.

09. جزئیات اندامها را جداگانه

رسم اندام به طور جداگانه یک رویکرد رایج و مفید است (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

هنگام ترسیم شخصیت در نمای T-posose ، بازوها را حذف می کنید تا درزهای جانبی نشان داده شوند و توسط اندام پنهان نشوند. در این حالت ، بازو را در یک قطعه جداگانه می کشیم. این یک روش خوب برای ارائه است ، به ویژه اگر اندامهای شخصیت شما دارای درزها و چین های پیچیده باشد. دست حتی در یک چشم انداز مسطح به عنوان راهنمای آسان تر کشیده می شود.

10. بازی با تغییرات رنگ

 

یک صفحه خلق و خوی برای حل و فصل در یک طرح رنگی مفید است (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

رنگ های منتخب شما همیشه تصمیم نهایی نخواهد بود ، به خصوص هنگام کار در یک تیم. برای این کار ، شما باید چندین گزینه رنگ آمیزی را ارائه دهید و در مورد بهترین استفاده برای تأثیر بصری و ترکیب های به یاد ماندنی ، بحث کنید. در یک برگه کاراکتر ، می توانید از صفحه خلق و خوی خود کمک بگیرید (به نکات مربوط به صفحه خلق و خوی مراجعه کنید) و چندین طرح رنگ را انتخاب کنید.

اگر می خواهید شخصیت شما از نظر بصری قوی تر به نظر برسد ، می توانید ترکیب های صاف را با یک الگوی یا چاپ حیوانات ترکیب کنید. این همیشه غنی تر و زیباشناختی به نظر می رسد.

11. چندین عبارت صورت را درج کنید

شخصیت در تجهیزات منعکس می شود (اعتبار تصویر: دالیا خودرو)

ما مشعل را در سه عبارت اساسی حیاتی ترسیم خواهیم کرد: خوشحال ، غمگین و عصبانی. در اینجا می توانیم با چگونگی شعله ور شدن گازها از آتش بازی کنیم. اگر او خوشحال شد ، شعله به رنگ صورتی ظاهر می شود. عصبانیت می تواند یک شکل آتشین تیز باشد و جرقه هایی که از لامپ ها شعله ور می شوند. غم و اندوه را می توان آتش سوزی کوچک و ترسو آبی نشان داد.

12. ارائه لایه های انسداد محیط

لایه های AO راه دیگری برای مدل سازهابرای درک بهتر شخصیت شما است (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

انسداد محیط ، یا AO یک روش رندر برای تعیین تاریک ترین مناطق سایه دار در یک نور انتشار خنثی است. به عنوان مثال ، AO را می توان در زیر چانه خود ، بین انگشتان دست ، بالای زانوها و غیره ، هر ناحیه ای که امکان ریختن نوری بر روی سطح وجود نداشته باشد ، اضافه کرد.

این ایده خوبی است که AO را به عنوان یک لایه جداگانه در برگه شخصیت خود ارائه دهید. حتی اگر شخصیت شما بعداً به یک مدل سه بعدی تبدیل شود ، افزودن AO به ورق 2D یک روش عالی برای مطرح کردن ایده به مشتری یا اعضای تیم شما است.

13. روانشناسی رنگ را در نظر بگیرید

 

رنگ ها و بافت هایی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

این نقش مهمی در تعیین شخصیت و نگرش شخصیت شما دارد. مشعل یک شخصیت بسیار خودخواه است و هر کاری را برای برد انجام می دهد ، حتی اگر به معنای بازی کثیف باشد. بنابراین ما برای نشان دادن نشاط و انرژی ، ما ارغوانی را انتخاب می کنیم تا غرور را به همراه رنگ زرد (چاپ پلنگ) بازتاب دهد. شما می توانید با رنگهای دیگری که متناسب با شخصیت شخصیت شماست ، آزمایش کنید.

14. تعداد زیادی از نکات مختلف را درج کنید

نمایشگرها به ارتباط نگرش شخصیت کمک می کنند (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

قرار دادن شخصیت خود در حرکات اساسی بدن به افراد این امکان را می دهد تا درباره نگرش شخصیت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. برای ترسیم شخصیت خود در نکات مختلف ، همیشه اشکال اساسی که طراحی شما را تشکیل می دهد را در نظر داشته باشید. رسم محافل در واکنش به حرکت به ما در پر کردن جزئیات کمک می کند.

تکنیک های له کردن و اسکواش را در انیمیشن به خاطر بسپارید و مستقیماً آن را به صورت پوز اعمال کنید. نکته دیگر استفاده از ستون فقرات به عنوان یک خط ساده است. وقتی این خط را ترسیم می کنید ، بقیه اندام ها پر می شوند.

این ماشین خشن و کثیف کاملاً به کاراکتر وصل می شود (اعتبار تصویر: دالیا خدور)

آخرین قدم در برگه شخصیت ما ، ایجاد ماشین با ارزش او ، Totchi است! طراحی وسایل نقلیه حول همان مفهوم طراحی شخصیت می چرخد. ابتدا شکل اصلی ماشین را بعد از تحقیقات زیاد ترسیم می کنیم ، سپس جزئیاتی را که باید مربوط به شخصیت باشد اضافه می کنیم.

در این حالت ، ماشین باید آتش و چاپ پلنگ را نشان دهد تا مالکیت خود را نشان دهد. همچنین می توانید با فرم اتومبیل اغراق کرده و سایزها را افزایش دهید ، بنابراین در اینجا کابین خلبان را بسیار گسترده و بزرگ می کنیم تا مشعل را در صندلی یک نفره خود قرار دهد.